Organisatie beursdeelname

Als je op een beurs ‘gaat staan’ dan ga je toch niet zitten.

Gek word ik van de beurspresentatie van de gemiddelde ondernemer. Natuurlijk zal ik ze een compliment geven; ze zijn commercieel actief, ze doen iets. Ze wachten niet af maar gaan er op uit. Maar als je dan die 6, 12 of 18 vierkante meter geboekt hebt dan haal je er natuurlijk ook het maximale uit! Toch?

Nee, dat is niet de praktijk. Afgelopen week ging ik naar de Leveranciersdagen, een vreemde naam voor een beurs voor leveranciers op het gebied van relatiegeschenken, toch niet bepaald een non-commerciële bedrijfstak zou je zeggen.

Wat me opviel was dat de algehele beurspresentatie in het suffe Houten totaal onaantrekkelijk was. 0.0 uitstraling. Inspiratieloze aankleding en geen enkele vorm van entertainment. Wel parkeerplaatsen voor de deur (dat zou je toch aan het denken moeten zetten).

Slechts 5 x aangesproken, slaap lekker!

In de rol van marketeer heb ik deze beurs bezocht op zoek naar inspirerende relatiegeschenken. Ik ben langs de 148 stands gelopen en werd minder dan 5 x aangesproken. De piek lag rond 12.30 toen ik een broodje in mijn hand had; ‘smakelijk eten’. Dank je wel.

Natuurlijk heb ik zelf door het oerwoud aan balpennen, drinkbekers en t-shirts wel wat pareltjes gevonden. Rijkelijk werd mij de documentatie aangereikt. Hoeveel standhouders hebben om mijn visitekaartje gevraagd denk je? Opnieuw .. 0.0 en ik heb toch echt geen enge huidziekte of fuck you op mijn t-shirt staan. Ik vind dit onvoorstelbaar. Gasten die in hun stand, het liefst achter een hoge statafel zaten te appen. Geen triggers op de stand, geen beweging, geen geluid, niets. Zelfs geen korte rokjes, ja ik ben een man.

Jij weet toch veel over beursdeelname?

Deze week belde Steven van Lier van Offroadpoland mij op. ‘Remo, jij denkt toch veel te weten over beurspresentaties hè? Zou je ‘even’ met mij willen meedenken?’ ‘Natuurlijk Steven’ was mijn antwoord.

organisatie beursdeelname arnhem advies consultant

Er zijn een heleboel criteria waaraan een beurspresentatie moet voldoen maar criterium numero uno is toch wel dat hij moet prikkelen, aanzetten tot interactie en leads genereren. Je hebt dus een activator nodig.

Tijdens de presentatie van Offroad Poland gaan wij gebruik maken van een klassieke succesformule, het rad van fortuin; zonder Hans van der Tocht. Of Leontine meekomt weet ik nog niet, daar gaat Steven over. Uit ervaring weet ik dat echt iedereen aan dat rad wil draaien; zelfs als er niet te winnen valt! ‘En natuurlijk geven wij met plezier de hoofdprijs weg. Vul je dan wel even snel je mailadres in via deze iPad. Dan kunnen wij jou bereiken als je gewonnen hebt’ aldus Steven van Lier.

Tijdens de beurs gaan we gebruik maken van eigen paneel wanden. 9 verticale kolommen die elk worden voorzien van een mooie fotoprint en een zeer korte KOP. Daarnaast schenken we beroemde Poolse, uh, ranja; de beurs is nu al geslaagd. Moeten we alleen gaan staan.

Wil jij meer succes uit je beurspresentatie? Ik heb nog 101 en een tips. Bel me gewoon via 026 44 30 117 of stuur mij even een bericht. Ik ben hier goed in en wordt er vrolijk van. Samen gave activiteiten bedenken en neerzetten.

PS: Steven, volle patat
PPS: www.offroadpoland.com