Marketing middelen

‘Ik wil meer omzet!’ Dit krijg ik vaal te horen van de ondernemers om mij heen. En dus?

Het valt mij op dat veel ondernemers heel snel grijpen naar prijs als unieke marketingmiddel. Ik denk dat prijs nu juist het laatste middel zou moeten zijn dat mag worden ingezet. Je haalt meer rendement met aandacht voor jouw doelgroep. Met originaliteit en motivatie. Het is dus eigenlijk heel simpel, je hebt gewoon een goed marketinginstrument nodig.

Nodig mij uit voor een goed gesprek en als het klikt staan wij samen aan de basis van nieuwe marketingmiddelen. Bel me nu via 026 44 30 117. Een beller is sneller en mijn tijd is beperkt.

Eerder werk uit mijn geest 🙂

Gratis parkeren

Voor een retailer ontwikkelde ik de ‘Gratis Parkeren’ actie gericht op winkels in steden met parkeertarieven. Klanten kregen het parkeerkaartje gratis bij het winkelen in de deelnemende winkels. De actie is met name sterk door de hoge attentie waarde, je verwacht nu eenmaal geen parkeerborden op een winkelruit.

De ondersteuning middels ‘Gratis Parkeren’ A0 posters en het flyeren in de straat maakten deze actie succesvol. De opdrachtgever heeft besloten deze elk half jaar opnieuw uit te rollen.

Evaluatie tool huisartsen

In opdracht van een geneesmiddelenfabrikant heeft Amadeos een meetinstrument ontwikkeld waarmee een artsenpraktijk zich zelf kan evalueren. Amadeos heeft een applicatie ontwikkeld die zowel via PC als via een mbiel makkelijk toegankelijk is.

De accountmanagers van de opdrachtgever kunnen dit meetinstrument inzetten als middel om de relatie te intensiveren en aanvullende diensten te leveren aansluitend op de prestaties van de praktijk.

Verloren klanten marketing

In opdracht van een kledingfiliaalbedrijf heb ik een marketingactie ontwikkeld waarbij ‘verloren klanten’ – mensen die het afgelopen jaar niet in de winkel zijn geweest – telefonisch werden benaderd voor een kort onderzoek met als beloning een tegoedbon. Met een score van 32% was dit een zeer goed converterende marketingactie.

Approach to Coach

Een samenwerkingsproject tussen een coachingsbureau en een golfbaan. Het concept is een uitstekend praatstuk voor een coach die wil pitchen bij een HRM manager op weg naar meer opdrachten. Je moet dichtbij komen om contact te maken. De ‘Approach’ is inde golfsport de slag voorafgaand aan de ‘put’. Zonder approach is er geen put tenzij .. (volgende kopje)

Goal in One

Een marketingactie gericht op HRM managers waarbij we tijdens het golven op een Pitch & Put baan ernaar streven om onze relatie te verbeteren door 1 op 1 met elkaar, doelgericht bezig te zijn. Het is belangrijk dat het gemeenschappelijke, hoger gelegen doel duidelijk wordt tijdens deze ronde.

Zo slaan een salesmanager en de verkoper samen een balletje. Tijdens deze ontspannende bezigheid worden zij bij elke hole geprikkeld door een verzoek. Per relatie kunnen andere doelstellingen worden gedefinieerd en dus andere vragen worden gesteld. Na afloop wordt de activiteit nabesproken in een gereserveerde ruimte op de golfbaan.

Laat die pannen toch staan!

.. en kom lekker eten bij De Woerd.

Een direct marketingactie waarbij voorbedrukte ‘geeltjes’ op de voordeur van woonhuizen zijn geplakt met daarop in handschrift een ludieke uitnodiging om te komen eten bij Eetcafé de Woerd. Alle tafeltjes bezet!

Meet u al waar u aan toe bent?

Voor een leverancier van bezoekerstelsystemen ontwikkelden wij een direct mailactie gericht op de detailhandel. Een meetlint als symbool voor het opmeten werd toegestuurd voorzien van een wervende boodschap.

Het meetlint maakt duidelijk dat wij zonder meetinstrument alleen maar gissen en dat wij er meestal ruim naast zitten. Quantim telsystemen helpen u bij het verbeteren van prestaties door cijfers inzichtelijk te maken.

CoCentrate

Een groep van samenwerkende specialisten met elk een eigen discipline maar een zelfde doelstelling; relaties helpen zich te verbeteren. CoCentrate omvat een vormgever, signmaker, drukker, marktonderzoeker, webdesigner, softwareleverancier, communicatieadviseur en tekstschrijver.

Neotamine – Instant Fuel Shot for Professionals

Neotamine is ontwikkeld als catalisator voor ondernemers die leiden aan neofobie; een ernstige vorm van passiviteit als gevolg van suboptimale omstandigheden. Neotamine is ontwikkeld als middel tot het revitaliseren van ondernemers.

Neotamine is een 2-fasen marketinginstrument met een zeer hoge conversie. Ondernemers worden geprikkeld door de goed uitgewerkte DM mailing en staan open voor fase 2. Meer informatie via neotamine.nl

Syn Co-oP

In de muziek spreekt men van een syncope wanneer één of meer tonen niet op de tel of puls vallen, waardoor een of meer normale accenten verlegd worden. Denk bijvoorbeeld aan ons hartritme. Alles met een hartritme geeft rust.

Ik heb Syn Co-oP ontwikkeld als projectmethode gebaseerd op Scrum. Door eigen elementen toe te voegen waarmee ik de verbinding leg tussen muziek en een bewezen projectmethode is iets bijzonders ontstaan. Syn Co-oP verenigt op een mooie manier de twee begrippen synchroon en co-opereren.

Gratisrompertje.nl

Voor een kinderkleding speciaalzaak heb ik het ‘Gratis Rompertje’ concept bedacht. Het vroeg bereiken van de doelgroep, zwangere vrouw en  prille moeders,  is erg verstandig omdat ze daarna nog minimaal 12 jaar kunnen winkelen bij onze opdrachtgevers. In ruil voor een geboortekaartje wordt een mooi rompertje verstuurd in combinatie met een symbolische cadeaubon.

De actie wordt verder vertaald naar slabbetjes, -mutsjes, -slofjes en -speentjes.

Nok nok .. on Woods

Aansluitend op bovenstaand instrument heb ik een eigen label bedacht voor babykleding. De opdrachtgever, Woods kinderkleding, wil het eigen merk verder uitdragen. Nieuwe klanten kloppen op onze deur als het baby’tje geboren is. Dan is het toch super leuk om een Nok Nok on Woods rompertje cadeau te doen. Mensen hebben behoefte aan logo’s dus daar helpen wij graag aan mee.

U-Check – Don’t make me think

De U-Check is een marketinginstrument waarmee leads worden gegenereerd.

Door middel van een website, e-mailnieuwsbrief en een DM kaart zijn marketeers aangeschreven en verleid tot het zelfstandig uitvoeren van een grati – verkorte u- sabilitytest. Deze test wordt in eerste instantie uitgevoerd via de website.

Vervolgens kunnen alle online tools worden geëvalueerd met de U-Check. De resultaten van de verkorte U-Check worden gratis verstrekt. De telefonische opvolging legt het fundament onder een verdere samenwerking.

W-APK

De W staat voor Website en / of Winkel. Wanneer u een W-APK overeenkomst afsluit wordt uw winkel of website eens per jaar gekeurd. Op basis van de W-APK wordt een reparatievoorstel gedaan en eventuele ‘monteurs’ ingeschakeld.

Een Likepotje? Dat ziet er hip uit, maar wat is het?

Ontwerper Herman Kopinga vertelt: ‘Je kent dat wel met zo’n potje waar je geld in doet als een tip jar of een fooienpot. Voorheen deden we dat met geld, maar tegenwoordig met wat aandacht en liefde. Een beetje aandacht in een potje stoppen is lastig. Bovenop de LikeJar zit een knopje en binnenin een getalletje en als je op het knopje drukt, wordt het getalletje één hoger en dan heb je wat aandacht of liefde achtergelaten voor degene, of de context of de plek.’

Bekijk het likepotje hier

De 4 Marketiers

Een marketinginstrument omvat een viertal componenten: concept, vorm, inhoud en medium. Amadeos heeft het samenwerkingsverband een naam gegeven waarbij Amadeos verantwoordelijk is voor concept. Vorm is in handen van Steven Broeren, Inhoud in handen van Jeanine Feien en Medium in handen van o.a. Colin Myerscough.

Ik heb meer dan 100 conceptuele kaders bedacht. Dat is wat ik goed kan, wat mij gemakkelijk afgaat. Bel je me nu via 026 44 30 117. Dan leren wij  elkaar

Deur & Deur

Nieuw concept straatmarketing. Aan de deur van de winkelier zelf of aan de deur van de doelgroep. Altijd met veel humor. Rijk aangeklede deur & deur vrolijke promotors die verrassen door originaliteit en aanbod.