Marketing middelen

‘Ik wil meer omzet!. Dat krijg ik veel te horen van de ondernemers om mij heen. En nu?

Het valt mij op dat veel ondernemers heel snel grijpen naar prijs als enige marketingmiddel. Ik denk dat prijs nu juist het laatste middel is dat u mag inzetten. U haalt meer rendement met aandacht voor uw doelgroep, originaliteit en motivatie. Het is eigenlijk heel simpel, u heeft gewoon een goed marketinginstrument nodig.

Nodig mij uit voor een goed gesprek en als het klikt staan wij samen aan de basis van nieuwe marketingmiddelen.
Wat hebben wij al ontwikkeld en uitgevoerd

Gratis parkerengratis parkeren
Voor een retailer ontwikkelde ik de ‘Gratis Parkeren’ aktie gericht op winkels in steden met parkeertarieven. Klanten kregen het parkeerkaartje gratis bij het winkelen in de winkels. De actie is met name sterk door de hoge attentie waarde, je verwacht nu eenmaal geen parkeerborden op een winkelruit.

De ondersteuning middels ‘Gratis Parkeren’ A0 posters en het flyeren in de straat maakten deze actie succesvol. De opdrachtgever heeft besloten deze elk half jaar opnieuw uit te rollen.

evaluatie-tool-huisartsen-001Evaluatie tool huisartsen
In opdracht van een geneesmiddelenfabrikant heeft Amadeos een meetinstrument ontwikkeld waarmee een praktijk zich zelf kan evalueren. Amadeos heeft een applicatie ontwikkeld die zowel via PC als via een Tablet makkelijk toegankelijk is.

De accountmanagers van de opdrachtgever kunnen dit meetinstrument inzetten als middel om de relatie te intensiveren en aanvullende diensten te leveren aansluitend op de presetaties van de praktijk.

telesales_001Verloren klanten marketing
In opdracht van een kledingfiliaalbedrijf heb ik een marketingactie ontwikkeld waarbij ‘verloren klanten’ – mensen die het afgelopen jaar niet in de winkel zijn geweest – telefonisch werden benaderd voor een kort onderzoek met als beloning een tegoedbon. Met een score van 32% was dit een zeer goed converterende marketingactie.

apporach-to-coach_001Approach to Coach
Een samenwerkingsproject tussen een coachingsbureau en een golfbaan waarbij gekozen is voor een bijzondere insteek. Het concept is een uitstekend praatstuk voor de coach in overleg met HRM managers bij grote en middelgrote ondernemingen.

Goal in One
Een marketingactie gericht op HRM managers waarbij tijdens het golven op een Pitch & Put baan gestreeft wordt naar het verbeteren van relaties door 1 op 1 met elkaar, doelgericht bezig te zijn.

Zo slaan een salesmanager en zijn verkoper samen een balletje en tijdens deze ontspannende bezigheid worden zij bij elke hole getriggerd door een verzoek. Per relatie kunnen andere doelstellingen worden gedefinieerd en dus andere vragen worden gesteld. Na afloop wordt de activiteit nabesproken in een geschikte ruimte op de golfbaan.

laat-die-pannen-toch-staan_001Laat die pannen toch staan!
.. en kom lekker eten bij De Woerd.

Een directmarketingactie waarbij voorbedrukte ‘geeltjes’ op de voordeur van woonhuizen zijn geplakt met daarop in handschrift een ludieke uitnodiging om te komen eten bij Eetcafe de Woerd. Alle tafeltjes bezet!

Meet u al waar u aan toe bent?meet-u-al-waar-u-aan-toe-bent_001
Voor een leverancier van bezoekerstelsystemen ontwikkelden wij een directmailactie gericht op de detailhandel. Een meetlint als symbool voor het opmeten werd toegestuurd voorzien van een wervende boodschap.

Het meetlint maakt duidelijk dat wij zonder meetinstrument alleen maar gissen en dat wij er meestal ruim naast zitten. Quantim telsystemen helpen u bij het verbeteren van prestaties door cijfers inzichtelijk te maken.

CoCentrate
Een groep van samenwerkende specialisten met elk een eigen discipline maar een zelfde doelstelling; relaties helpen zich te verbeteren. CoCentrate omvat een vormgever, signmaker, drukker, marktonderzoeker, webdesigner, softwareleverancier, communicatieadviseur en tekstschrijver.

Neotamine
neotamine_002Instant Fuel Shot for Professionals

Neotamine is ontwikkeld als catalisator voor ondernemers die leiden aan neofobie; een ernstige vorm van passiviteit als gevolg van suboptimale omstandigheden. Neotamine is ontwikkeld als middel tot het revitaliseren van ondernemers.

Neotamine is een 2-fasen marketinginstrument met een zeer hoge conversie. Ondernemers worden geprikkeld door de goed uitgewerkte DM mailing en staan open voor fase 2. Meer informatie via neotamine.nl

Syn Co-oP
In de muziek spreekt men van een syncope wanneer één of meer tonen niet op de tel of puls vallen, waardoor een of meer normale accenten verlegd worden. Denk bijvoorbeeld aan ons hartritme. Alles met een hartritme geeft rust.

Ik heb Syn Co-oP ontwikkeld als projectmethode gebaseerd op Scrum. Door eigen elementen toe te voegen waarmee ik de verbinding leg tussen muziek en een bewezen projectmethode is iets bijzonders. Syn Co-oP verenigt op een mooie manier de twee begrippen synchroon en co-opereren.

gratis-rompertje-003Gratis Rompertje
Voor een kinderkleding speciaalzaak heb ik het ‘Gratis Rompertje’ concept bedacht. Het vroeg oppakken van de doelgroep, zwangeren of ‘nieuwe moeders’ is erg lucratief omdat ze vervolgens nog 12 jaar kunnen kopen. In ruil voor een geboortekaartje wordt een mooi rompertje verstuurd in combinatie met een cadeaubon.

De actie wordt verder vertaald naar gratisslabbetje, -mutsje, -slofje en -speentje.

U-Check – Do U make me think? I don’t like that!
De U-Check is een marketinginstrument waarmee leads worden gegenereerd.

Door middel van een website, e-mailnieuwsbrief en een DM kaart zijn marketeers aangeschreven en verleid tot het zelfstandig uitvoeren van gratis, verkorte usabilitytest. Deze test wordt in eerste instantie uitgevoerd op de website.

In een later stadium kunnen alle e-commerce instrumenten worden geëvalueerd met dit instrument. De resultaten van deze 1e eCheck worden gratis verstrekt, telefonisch opgevolgd en liggen aan de basis voor verder contact.

W-APK
De W staat voor Website en / of Winkel. Wanneer u een W-APK overeenkomst afsluit wordt uw winkel of website eens per jaar gekeurd. Op basis van de W-APK wordt een reparatievoorstel gedaan en eventuele ‘monteurs’ ingeschakeld.

Een Likepotje? Dat ziet er hip uit, maar wat is het?

Ontwerper Herman Kopinga vertelt: ‘Je kent dat wel met zo’n potje waar je geld in doet als een tip jar of een fooienpot. Voorheen deden we dat met geld, maar tegenwoordig met wat aandacht en liefde. Een beetje aandacht in een potje stoppen is lastig. Bovenop de LikeJar zit een knopje en binnenin een getalletje en als je op het knopje drukt, wordt het getalletje één hoger en dan heb je wat aandacht of liefde achtergelaten voor degene, of de context of de plek.’

Bekijk het likepotje hier

De 4 Marketiers

Een marketinginstrument omvat een viertal componenten: concept, vorm, inhoud en medium. Amadeos heeft het samenwerkingsverband een naam gegeven waarbij Amaeos verantwoordelijk is voor concept. Vorm is in handen van Steven Broeren, Inhoud in handen van Marieke Boeijen en Medium in handen van o.a. Colin Myerscoug wanneer het online media betreft.